David Silva, Bacary Sagna, Eliaquim Mangala i Fernando wsiedli za kierownicę Nissana Juke NISMO RS, aby wziąć udział w treningu na torze pod kierunkiem najlepszych kierowców GT Academy Nissana oraz sprawdzić swoje umiejętności panowania nad pojazdem.
Inspiracją dla tego pomysłu były wyniki badania* zleconego przez Nissana. Okazuje się, że ponad jedna piąta (22%) 13‑latków** marzy o pracy zawodowego piłkarza.
Z kolei prawie co szóste (16%) dziecko w wieku od 9 do 13 lat uważa karierę piłkarską za najbardziej fascynującą. Odsetek ten jest największy wśród chłopców – ponad jedna czwarta (26%) uznała pracę piłkarza za najatrakcyjniejszą na świecie.
Młodzi ludzie marzą oczywiście także o pójściu w ślady kierowców GT Academy Nissana. 64% z 1000 respondentów wskazało naukę jazdy samochodem jako najbardziej emocjonujący etap w ich najbliższej przyszłości. Dla młodych chłopców drugim z najbardziej fascynujących zawodów na świecie (19%) jest kariera kierowcy wyścigowego.
Jean-Pierre Diernaz, wiceprezes ds. marketingu w Nissan Europe powiedział - Emocje są podstawą wszystkiego, co robimy. Koncentrujemy się na oferowaniu innowacji i zapewnieniu emocji dla każdego – od kibiców piłki nożnej, po kandydatów na kierowców wyścigowych. Dokonujemy postępu w badaniach, technologii i inżynierii, przygotowując Nissana do fascynującej przyszłości.
Nissan badał także, co emocjonuje dorosłych Europejczyków. W ankiecie przeprowadzonej w ramach Nissan Excitement Index – programu, którego celem jest naukowe ustalenie i wyjaśnienie fenomenu fascynacji piłką nożną, realizowanego przez firmę Nissan we współpracy ze specjalistami z Uniwersytetu w Loughborough – futbol uplasował się na wysokiej pozycji.
W badaniu***, w którym uczestniczyło ponad 5000 Europejczyków z Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii, Niemiec i Włoch ustalono, że dorośli bardziej emocjonują się oglądaniem meczów piłki nożnej niż jakąkolwiek inna formą spędzania wolnego czasu. Ponad połowa (55%) respondentów stwierdziła, że oglądanie futbolu to czynność zapewniająca im najwięcej emocji w tygodniu lub miesiącu.
Dorośli Europejczycy zgodnie przyznają, że ulubiony klub piłkarski dostarcza im więcej emocji niż praca. Odpowiadając na pytanie o dwa najbardziej emocjonujące aspekty życia, jedna czwarta (24%) wskazuje na klub piłkarski, któremu kibicuje, a tylko niespełna co piąty (18%) – na swoją obecną pracę.
Projekt „Dream Job Swap” został zrealizowany przez Nissana, oficjalnego sponsora motoryzacyjnego Manchester City.
Nissan Juke NISMO RS wykorzystany w projekcie „Dream Job Swap” jest sportową wersją popularnego crossovera marki Nissan. Pojazd nawiązujący do bogatej tradycji wyścigowej marki NISMO charakteryzuje się imponującymi osiągami, agresywną stylistyką i wyjątkowymi właściwościami jezdnymi.
* Dane pochodzą z Censuswide
**Łączna liczebność próby objętej badaniem: 1000
Wiek respondentów: dzieci w wieku 9-13 lat. Badanie przeprowadzono w dniach 4‑6 kwietnia 2016 r.
*** W badaniu przeprowadzonym przez Norstat Ltd. w imieniu Nissan Europe w lutym 2016 r. uczestniczyło ponad 5000 europejskich konsumentów (z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji, Włoch i Hiszpanii).
Koszty transportu rosną: nowe opłaty drogowe w Europie
Opłaty drogowe w Europie, znane jako myto, stały się ostatnio gorącym tematem w branży transportowej, a wszystko to za sprawą nowych regulacji Unii Europejskiej.