Takahiro Hachigo, prezes i dyrektor zarządzający Hondy, przekazał kluczyki do auta Panu Tsuyoshi Hoshino, wiceministrowi gospodarki, handlu i przemysłu, podczas ceremonii zorganizowanej w biurze METI.
Pan Hoshino powiedział: Gdy usiadłem dziś po raz pierwszy za kierownicą Hondy Clarity Fuel Cell, poczułem tę pasję, z którą Honda dąży do stworzenia społeczeństwa wodorowego. W celu popularyzacji aut FCV oraz stacji tankowania wodoru, które odegrają kluczową rolę w tworzeniu społeczeństwa wodorowego, METI będzie wspierać zawieranie porozumień pomiędzy sektorem prywatnym i państwowym poprzez zacieśnianie więzi łączących producentów samochodów takich jak Honda z operatorami stacji tankowania wodoru oraz innymi udziałowcami.
Pan Hachigo dodał: Z największą przyjemnością przekazujemy pierwszy egzemplarz modelu Clarity Fuel Cell japońskiemu Ministerstwu Gospodarki, Handlu i Przemysłu w ramach zintegrowanych działań sektora prywatnego i publicznego, skierowanych na tworzenie społeczeństwa wodorowego. Honda będzie dążyć do realizacji tego celu poprzez opracowywanie nowych rozwiązań technicznych i oferowanie klientom atrakcyjnych modeli typu FCV w przystępnej cenie.
Od września 2016 roku, Honda Clarity Fuel Cell – w ograniczonej liczbie egzemplarzy – będzie oferowana w Europie w ramach projektu HyFIVE, realizowanego w Wielkiej Brytanii i Danii. Działania w kierunku komercjalizacji tego rozwiązania w Europie dostarczą firmie istotnych danych dotyczących oczekiwań klientów oraz eksploatacji auta w rzeczywistych warunkach.
Koszty transportu rosną: nowe opłaty drogowe w Europie
Opłaty drogowe w Europie, znane jako myto, stały się ostatnio gorącym tematem w branży transportowej, a wszystko to za sprawą nowych regulacji Unii Europejskiej.