Newsello.pl

Studenci z Polski potrzebni do wyścigów „Młodych Gwiazd”

Maciek Dreszer rozpoczyna rekrutację do 10 międzynarodowych TEAMów wyścigowego pucharu Reiter Young Stars – potrzebni studenci - dwaj zdolni mechanicy oraz marketingowiec.
KTM X-BOW GT4
KTM X-BOW GT4

Kim są idealni kandydaci?
To studenci polskich uniwersytetów, fascynacji motoryzacji, którzy marzą o udziale w prawdziwych zawodach wyścigowych w profesjonalnym teamie, z wielkimi sponsorami, super maszynami sportowymi i w prawdziwie międzynarodowym środowisku.

- Marzenia się spełniają, trzeba tylko dać im szansę – zachęca Maciek Dreszer – młody kierowca wyścigowy z Tarnowa, który od kilku lat robi furorę na międzynarodowych torach wyścigowych. Ma m.in. tytuł mistrza w europejskiej edycji pucharu BMW M235i i jest najmłodszym w historii motorsportu zwycięzcą na najniebezpieczniejszym torze świata – Zielonym Piekle – Nurburgringu.

Idea wyścigu:
To puchar wyścigowy rozgrywany na torach całej Europy. Współzawodnictwo młodych, międzynarodowych teamów. Idea, która zrodziła się z potrzeby dużych firm motoryzacyjnych sponsorujących wyścigi samochodowe, aby wyszukiwać i „wyłapać” młode talenty – kierowców, mechaników oraz marketingowców, zdolnych za kilka lat osiągać sukcesy w profesjonalnym motosporcie.

W tym międzynarodowym pucharze wyścigowym zwycięża team, a nie zawodnicy, nawet ci najszybsi na mecie. Na sukces pracuje cały zespół: kierowcy, mechanicy, ale również marketingowiec, który prezentuje team, pozyskuje fanów i komunikuje się z mediami. Każdy członek zespołu jest ważny. Kierowcy to chłopak lub dziewczyna, podczas zawodów jadą samochodem teamu na zmianę. Co ważne wszyscy uczestnicy, również Polacy, trafiający do międzynarodowych teamów, są rozlosowywani, a więc najprawdopodobniej nie będą ze sobą współpracować.

- Chodzi o to, aby nauczyć się pracy zespołowej w środowisku międzynarodowym – podkreśla Maciek Dreszer. – Oprócz rywalizacji w teamach, gdzie będziemy współzawodniczyli o końcowy wynik całego teamu liczy się jednak polska solidarność, a więc będziemy sobie również kibicować – przekonuje Maciek.

O zawodach
Pomysłodawcą i organizatorem zawodów jest Hans Reiter, właściciel stajni GT Reiter Engineering w Kirchanschoering, w Bawarii, który w partnerstwie z KTM Sportscar GmbH oraz Stephane Ratel z SRO Motorsport Group stworzyli “REITER YOUNG STARS” – zawody, których inauguracja nastąpi już za niespełna 2 miesiące.

- Przede wszystkim chodzi o stworzenie warunków do stałego rozwoju dla kierowców oraz umożliwienie dostępu naszym partnerom do najzdolniejszych inżynierów motoryzacyjnych – wyjaśnia Hans Reiter. – Młodzi kierowcy oraz inżynierowie powinni mieć pełen dostęp do zawodów prestiżowej serii GT i mieć większe możliwości udziału w nich niż tylko sprawdzanie ciśnienia opon – mówi Hans Reiter.

Samochód KTM
Samochód to wyścigowy bolid KTM X-BOW GT4. Samochód powstał na bazie podzespołów znanego austriackiego producenta KTM, ma silnik Audi i technologie używane w takich samochodach jak np. Lamborghini. Do potrzeb zawodów zbudowanych zostało tylko 10 takich samochodów, każdy z karbonową ramą nadwozia wykonaną w technologii „Monocoque”, wadze poniżej 1000 kg I mocy 360 KM.

Rekrutacja
Rekrutację wśród studentów polskich uczelni na prośbę organizatora wyścigów przeprowadza Maciek Dreszer, który jak na razie jest jedynym polskim kierowcą biorącym udział w tym pucharze wyścigowym.

Rekrutacja skierowana jest do studentów lub zespołów uczelnianych wszystkich uniwersytetów i uczelni technicznych w Polsce. Każdy ma szansę. Udział w projekcie nie jest płatny. Organizatorzy zapewniają pokrycie wszystkich kosztów udziału, przejazdów na zawody, zakwaterowania, wyżywienia etc.

Rekrutacja rozpoczyna się z dniem 8 marca 2016 i pierwszy etap zbierania aplikacji, czyli CV oraz listu motywacyjnego potrwa do 25 marca. 28 marca zostaną ogłoszone wyniki, a wybrani kandydaci zostaną zaproszeni do udziału w testach praktycznych na torze wyścigowym, gdzie Maciek Dreszer wraz z zawodowym business coachem oraz swoją ekipą mechaników przeprowadzi drugi etap rekrutacji kandydatów. Sprawdzana będzie motoryka, myślenie, praca zespołowa i odporność na stres. Na tę niezwykłą rekrutację zostaną zaproszone również media.

Po tym etapie zostaną wyłonione rekomendowane uczelniane teamy, z których organizator pucharu wybierze uczelnię do współpracy. Zwycięzcy pojadą na start projektu, oficjalne spotkanie teamów z całego świata oraz wielkie losowanie w Salzburgu. Następnym krokiem będzie już wyjazd na wyścigi, pierwsze na legendarnym torze Monza. Sezon wyścigowy to cykl 5 zawodów, rozgrywanych w Europie od kwietnia do października 2016r.

Zwycięzcy w konkursie oprócz niesamowitych nagród mają szansę rozpocząć profesjonalną karierę w dalszych wyścigach sportów motorowych korzystając ze wsparcia i kontraktów z największymi firmami motoryzacyjnymi.

Więcej szczegółów na: http://www.reiter-ktm.com/en/

Tagi

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treścia zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwe lub naruszające zasady współżycia społecznego.

Warto przeczytać

Zobacz również