Kim są idealni kandydaci?
To studenci polskich uniwersytetów, fascynacji motoryzacji, którzy marzą o udziale w prawdziwych zawodach wyścigowych w profesjonalnym teamie, z wielkimi sponsorami, super maszynami sportowymi i w prawdziwie międzynarodowym środowisku.
- Marzenia się spełniają, trzeba tylko dać im szansę – zachęca Maciek Dreszer – młody kierowca wyścigowy z Tarnowa, który od kilku lat robi furorę na międzynarodowych torach wyścigowych. Ma m.in. tytuł mistrza w europejskiej edycji pucharu BMW M235i i jest najmłodszym w historii motorsportu zwycięzcą na najniebezpieczniejszym torze świata – Zielonym Piekle – Nurburgringu.
Idea wyścigu:
To puchar wyścigowy rozgrywany na torach całej Europy. Współzawodnictwo młodych, międzynarodowych teamów. Idea, która zrodziła się z potrzeby dużych firm motoryzacyjnych sponsorujących wyścigi samochodowe, aby wyszukiwać i „wyłapać” młode talenty – kierowców, mechaników oraz marketingowców, zdolnych za kilka lat osiągać sukcesy w profesjonalnym motosporcie.
W tym międzynarodowym pucharze wyścigowym zwycięża team, a nie zawodnicy, nawet ci najszybsi na mecie. Na sukces pracuje cały zespół: kierowcy, mechanicy, ale również marketingowiec, który prezentuje team, pozyskuje fanów i komunikuje się z mediami. Każdy członek zespołu jest ważny. Kierowcy to chłopak lub dziewczyna, podczas zawodów jadą samochodem teamu na zmianę. Co ważne wszyscy uczestnicy, również Polacy, trafiający do międzynarodowych teamów, są rozlosowywani, a więc najprawdopodobniej nie będą ze sobą współpracować.
- Chodzi o to, aby nauczyć się pracy zespołowej w środowisku międzynarodowym – podkreśla Maciek Dreszer. – Oprócz rywalizacji w teamach, gdzie będziemy współzawodniczyli o końcowy wynik całego teamu liczy się jednak polska solidarność, a więc będziemy sobie również kibicować – przekonuje Maciek.
O zawodach
Pomysłodawcą i organizatorem zawodów jest Hans Reiter, właściciel stajni GT Reiter Engineering w Kirchanschoering, w Bawarii, który w partnerstwie z KTM Sportscar GmbH oraz Stephane Ratel z SRO Motorsport Group stworzyli “REITER YOUNG STARS” – zawody, których inauguracja nastąpi już za niespełna 2 miesiące.
- Przede wszystkim chodzi o stworzenie warunków do stałego rozwoju dla kierowców oraz umożliwienie dostępu naszym partnerom do najzdolniejszych inżynierów motoryzacyjnych – wyjaśnia Hans Reiter. – Młodzi kierowcy oraz inżynierowie powinni mieć pełen dostęp do zawodów prestiżowej serii GT i mieć większe możliwości udziału w nich niż tylko sprawdzanie ciśnienia opon – mówi Hans Reiter.
Samochód KTM
Samochód to wyścigowy bolid KTM X-BOW GT4. Samochód powstał na bazie podzespołów znanego austriackiego producenta KTM, ma silnik Audi i technologie używane w takich samochodach jak np. Lamborghini. Do potrzeb zawodów zbudowanych zostało tylko 10 takich samochodów, każdy z karbonową ramą nadwozia wykonaną w technologii „Monocoque”, wadze poniżej 1000 kg I mocy 360 KM.
Rekrutacja
Rekrutację wśród studentów polskich uczelni na prośbę organizatora wyścigów przeprowadza Maciek Dreszer, który jak na razie jest jedynym polskim kierowcą biorącym udział w tym pucharze wyścigowym.
Rekrutacja skierowana jest do studentów lub zespołów uczelnianych wszystkich uniwersytetów i uczelni technicznych w Polsce. Każdy ma szansę. Udział w projekcie nie jest płatny. Organizatorzy zapewniają pokrycie wszystkich kosztów udziału, przejazdów na zawody, zakwaterowania, wyżywienia etc.
Rekrutacja rozpoczyna się z dniem 8 marca 2016 i pierwszy etap zbierania aplikacji, czyli CV oraz listu motywacyjnego potrwa do 25 marca. 28 marca zostaną ogłoszone wyniki, a wybrani kandydaci zostaną zaproszeni do udziału w testach praktycznych na torze wyścigowym, gdzie Maciek Dreszer wraz z zawodowym business coachem oraz swoją ekipą mechaników przeprowadzi drugi etap rekrutacji kandydatów. Sprawdzana będzie motoryka, myślenie, praca zespołowa i odporność na stres. Na tę niezwykłą rekrutację zostaną zaproszone również media.
Po tym etapie zostaną wyłonione rekomendowane uczelniane teamy, z których organizator pucharu wybierze uczelnię do współpracy. Zwycięzcy pojadą na start projektu, oficjalne spotkanie teamów z całego świata oraz wielkie losowanie w Salzburgu. Następnym krokiem będzie już wyjazd na wyścigi, pierwsze na legendarnym torze Monza. Sezon wyścigowy to cykl 5 zawodów, rozgrywanych w Europie od kwietnia do października 2016r.
Zwycięzcy w konkursie oprócz niesamowitych nagród mają szansę rozpocząć profesjonalną karierę w dalszych wyścigach sportów motorowych korzystając ze wsparcia i kontraktów z największymi firmami motoryzacyjnymi.
Więcej szczegółów na: http://www.reiter-ktm.com/en/
Koszty transportu rosną: nowe opłaty drogowe w Europie
Opłaty drogowe w Europie, znane jako myto, stały się ostatnio gorącym tematem w branży transportowej, a wszystko to za sprawą nowych regulacji Unii Europejskiej.