Toyota Motor Europe (TME) sprzedała w pierwszym kwartale 2017 roku 269 000 samochodów, o 11% więcej niż w tym samym okresie rok wcześniej. Udział firmy w europejskim rynku wzrósł o 0,2 punktu procentowego do 5%. Modele Hilux, Camry i RAV4 zajmują dominującą pozycję w swoich segmentach.
Sprzedaż hybryd w pierwszym kwartale 2017 zwiększyła się o 50% do 106 000 egzemplarzy. Hybrydy stanowią już prawie 40% całkowitej sprzedaży TME. W Europie Zachodniej niemal 50% samochodów opuszczających salony Toyoty i Lexusa to hybrydy.
Do tego wyniku przyczynił się sukces nowego crossovera, Toyoty C-HR, którego 80% całkowitej sprzedaży stanowią wersje hybrydowe. Bardzo dobry 1. kwartał Toyota zawdzięcza także hybrydowym wersjom modeli Yaris, Auris i RAV4, które uzyskały w marcu rekordowy poziom sprzedaży.
- Pierwszy kwartał nowego roku był bardzo dobry dla rynku motoryzacyjnego w Europie, a nasze wyniki okazały się jeszcze lepsze. Nasza gama hybryd składająca się z 15 modeli Toyoty i Lexusa (największa na rynku) znacznie się przyczyniła do dwucyfrowego wzrostu sprzedaży. Hybrydy stanowią prawie 40% całkowitej sprzedaży Toyoty, co pokazuje atrakcyjność technologii hybrydowej dla europejskich kierowców. Sądzę, że 2017 rok będzie bardzo dobry dla Toyoty – powiedział Johan van Zyl, prezydent i CEO Toyota Motor Europe.
Wyniki Toyota Motor Europe w Q1 2017
- Całkowita sprzedaż hybryd: 106 000 (+48% rok do roku);
- Udział hybryd w całkowitej sprzedaży: Europa Zachodnia 48%, Europa Wschodnia 9%, łącznie 39%.
Wyniki marki Toyota w Q1 2017
- Najlepiej sprzedające się modele: Yaris (55 400), Auris (35 500), Toyota C-HR (34 700);
- Modele, które zanotowały największy wzrost: Toyota C-HR Hybrid (nowa), PROACE (+130%), Mirai (+117%), Hilux (+31%);
- Najpopularniejsze hybrydy: Toyota C-HR (27 000), Yaris Hybrid (22 700), Auris Hybrid (22 300), RAV4 Hybrid (15 300);
- Sprzedaż hybryd: 94 100 (+58% rok do roku);
- Udział hybryd w całkowitej sprzedaży: Europa Zachodnia 44%, Europa Wschodnia 10%, łącznie 38%.