Wraz z początkiem 2016 roku Nissan wprowadził znaczące zmiany w gamie elektrycznego modelu LEAF. Jednym z najważniejszych dowodów na to, że marka po raz kolejny zmienia skalę osiągów i funkcjonalności, a także postrzegania samochodów elektrycznych, jest wprowadzenie do oferty modelu LEAF z nowym akumulatorem 30 kWh, zapewniającym zasięg 250 km na jednym ładowaniu. Nissan przewyższa pod tym względem wszystkich konkurentów w swoim segmencie.
Poprawę wydajności akumulatora uzyskano dzięki modyfikacji jego konstrukcji oraz zachodzących w nim procesów chemicznych, m.in. dzięki zastosowaniu katody o wysokiej wydajności oraz dzięki przejściu na układ ośmioogniwowy (wersja 24 kWh była zbudowana w układzie czteroogniwowym). Nissan jest tak przekonany o wydajności i niezawodności nowego akumulatora 30 kWh, że zdecydował się objąć go gwarancją na 8 lat lub 160 000 km przebiegu.
Inauguracji modelu LEAF 30 kWh towarzyszy wprowadzenie do oferty na nasz rynek dwóch wyższych poziomów wyposażenia: Acenta oraz Tekna.
W porównaniu z dotychczas dostępną wersją Visia, Acenta wyposażona jest dodatkowo w tempomat i ogranicznik prędkości, spryskiwacze reflektorów, czujniki deszczu i zmierzchu, elektrycznie składane lusterka, zdalne uruchamianie chłodzenia i ogrzewania wnętrza, 16-calowe obręcze kół ze stopów metali lekkich oraz nowy, stworzony specjalnie z myślą o samochodach elektrycznych multimedialny system NissanConnect EV.
Oprócz nowego interfejsu i odbiornika radia cyfrowego w NissanConnect EV zastosowano także duży, 7-calowy ekran dotykowy, na którym wyświetlane są mapy w różnej skali oraz poszczególne sekcje menu, które użytkownik może przełączać, przesuwając palcem po wyświetlaczu.
Nissan LEAF w najbogatszej odmianie Tekna oferuje między innymi przednie reflektory w technologii LED, system kamer 360°, system nagłośnienia BOSE z siedmioma głośnikami, 17-calowe obręcze kół ze stopów metali lekkich oraz skórzaną tapicerkę foteli.
LEAF z akumulatorem 30 kWh, montowanym standardowo w wersjach Acenta i Tekna, wyróżnia się kilkoma subtelnymi zmianami w nadwoziu, takimi jak nowa antena dachowa, zmodernizowane przednie i tylne światła oraz emblematy na kołach. W wersji Visia montowany jest dotychczasowy akumulator 24 kWh.
W całej gamie modelu dostępny jest nowy kolor nadwozia – brązowy.
Produkcja Nissana LEAF 30 kWh została ulokowana tam, gdzie dotychczasowej wersji 24 kWh – w zakładach Nissana w Sunderland w Wielkiej Brytanii. Jego sprzedaż w Polsce właśnie się rozpoczęła. Cena modelu 30 kWh Acenta to 147 500 zł brutto, a podstawowej wersji Visia (24 kWh): 128 000 zł.