Newsello.pl

Nowa, poszerzona gama Nissana LEAF w Polsce

Jednym z najważniejszych dowodów na to, że marka po raz kolejny zmienia skalę osiągów i funkcjonalności, a także postrzegania samochodów elektrycznych, jest wprowadzenie do oferty modelu LEAF z nowym akumulatorem 30 kWh.
Nissan LEAF 30 kWh
Nissan LEAF 30 kWh

Wraz z początkiem 2016 roku Nissan wprowadził znaczące zmiany w gamie elektrycznego modelu LEAF. Jednym z najważniejszych dowodów na to, że marka po raz kolejny zmienia skalę osiągów i funkcjonalności, a także postrzegania samochodów elektrycznych, jest wprowadzenie do oferty modelu LEAF z nowym akumulatorem 30 kWh, zapewniającym zasięg 250 km na jednym ładowaniu. Nissan przewyższa pod tym względem wszystkich konkurentów w swoim segmencie.

Poprawę wydajności akumulatora uzyskano dzięki modyfikacji jego konstrukcji oraz zachodzących w nim procesów chemicznych, m.in. dzięki zastosowaniu katody o wysokiej wydajności oraz dzięki przejściu na układ ośmioogniwowy (wersja 24 kWh była zbudowana w układzie czteroogniwowym). Nissan jest tak przekonany o wydajności i niezawodności nowego akumulatora 30 kWh, że zdecydował się objąć go gwarancją na 8 lat lub 160 000 km przebiegu.

Inauguracji modelu LEAF 30 kWh towarzyszy wprowadzenie do oferty na nasz rynek dwóch wyższych poziomów wyposażenia: Acenta oraz Tekna.

W porównaniu z dotychczas dostępną wersją Visia, Acenta wyposażona jest dodatkowo w tempomat i ogranicznik prędkości, spryskiwacze reflektorów, czujniki deszczu i zmierzchu, elektrycznie składane lusterka, zdalne uruchamianie chłodzenia i ogrzewania wnętrza, 16-calowe obręcze kół ze stopów metali lekkich oraz nowy, stworzony specjalnie z myślą o samochodach elektrycznych multimedialny system NissanConnect EV.

Oprócz nowego interfejsu i odbiornika radia cyfrowego w NissanConnect EV zastosowano także duży, 7-calowy ekran dotykowy, na którym wyświetlane są mapy w różnej skali oraz poszczególne sekcje menu, które użytkownik może przełączać, przesuwając palcem po wyświetlaczu.

Nissan LEAF w najbogatszej odmianie Tekna oferuje między innymi przednie reflektory w technologii LED, system kamer 360°, system nagłośnienia BOSE z siedmioma głośnikami, 17-calowe obręcze kół ze stopów metali lekkich oraz skórzaną tapicerkę foteli.

LEAF z akumulatorem 30 kWh, montowanym standardowo w wersjach Acenta i Tekna, wyróżnia się kilkoma subtelnymi zmianami w nadwoziu, takimi jak nowa antena dachowa, zmodernizowane przednie i tylne światła oraz emblematy na kołach. W wersji Visia montowany jest dotychczasowy akumulator 24 kWh.

W całej gamie modelu dostępny jest nowy kolor nadwozia – brązowy.

Produkcja Nissana LEAF 30 kWh została ulokowana tam, gdzie dotychczasowej wersji 24 kWh – w zakładach Nissana w Sunderland w Wielkiej Brytanii. Jego sprzedaż w Polsce właśnie się rozpoczęła. Cena modelu 30 kWh Acenta to 147 500 zł brutto, a podstawowej wersji Visia (24 kWh): 128 000 zł.

Tagi

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treścia zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwe lub naruszające zasady współżycia społecznego.

Warto przeczytać

Zobacz również